One Comment

  1. 1

    نصیر دانشیار

    با عرض سلام. ببینید اگر صرفا از دیدگاه اخلاقی به موضوع نگاه کنیم ، آنگاه فروشنده ای که مطمئن باشد که محصول دیگری وجود دارد که از هر لحاظ برای مشتری مناسب تر است، آنگاه نباید محصول خود را به مشتری توصیه نماید، البته تصمیم گیری در این زمینه بیشتر بر عهده ی خود مشتری هست ولی بنگاه های اقتصادی باید بدانند که اگر محصولشان قابلیت رقابت در زمینه ای را دارند باید جنس خود را به کسانی بفروشند که آن زمینه برایشان اولویت بالایی دارد و اگر محصولشان ، قابلیتی قابل رقابت ندارد یا اگر از جنبه ای که برای مشتری بسیار مهم است قابلیت رقابت ندارد باید قید فروش آن محصول را بزنند.
    البته نکته ی دیگری هم هست و اون اینکه اخلاق جنبه های مختلفی داره ، فقط از این جنبه قابل بررسی نیست ، در کل حکم کلی نمیشه داد.

    پاسخ

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

حقوق سایت متعلق به نارنجیمن است